Bonusy – najpopularniejszy sposób na klienta?

Nic nie ma za darmo – to hasło słyszymy nader często. I faktycznie trudno w dzisiejszych czasach znaleźć promocje, które dawałby coś klientom za darmo. Inaczej wygląda sprawa bonusów. Teraz każda branża chce w ten sposób przekonać do siebie ludzi.

Bonusy są wszędzie!

W handlu, usługach, czy nawet w międzyludzkich interakcjach. Wszędzie mamy do czynienia z przysługami, z gratisami, bonusami. Nie ma co ukrywać, to najłatwiejszy i najtańszy sposób, by zyskać nowego klienta, sojusznika, czy dobrego znajomego. Gdy ktoś nam coś daje, to jego podarek będziemy pamiętali długo i zapewne będziemy czuli sentyment i chęć odwdzięczenia się przy najbliższej okazji. Nic więc dziwnego, że wszyscy chcą wykorzystywać ten mechanizm i oferują coś ekstra.

Różne rodzaje bonusów

Bonus może mieć postać miłego gestu który niewiele kosztuje. Przykład? Pewna osoba skróciła swoje wakacje o dwa dni po to żeby pomóc swojemu pracodawcy w rozwiązaniu palącego problemu. Zachowując się w taki sposób zdobyła one zaufanie które po kilkunastu miesiącach zaowocowało tym, że człowiek awansował i stał się ważną osobą w firmie. Bonus wcale nie musi być związany z biznesem. Każda pomoc którą mu zaoferujesz będzie odbierana jako Twoje zaangażowanie i w swoim czasie zostanie wynagrodzona. Nie muszą to być kosztowne bonusy. Czasem wystarczy samo zwrócenie na coś uwagi, dobra rada, praktyczna informacja, rozwiązanie ich problemu. Gdy coś kupimy i dostaniemy bonus na który nie liczyliśmy od razu wyżej oceniamy daną firmę, czy usługę.

Pracownicy cenią benefity

Bonusy dla pracowników coraz popularniejsze

Obecnie coraz popularniejsze są bonusy, którymi kuszą pracodawcy poszukując nowych pracowników. Jeszcze dziesięć lat temu benefity były rzadkością. Dziś pracodawcy coraz częściej opracowują całe systemy motywowania i budowania zaangażowania zespołów oparte na świadczeniach pozapłacowych. Robią to też po to, aby przyciągnąć talenty oraz zatrzymać najlepszych specjalistów. Maksymalizują w ten sposób korzyści z podjęcia pracy właśnie u nich, wzmacniając jednocześnie wizerunek firmy na rynku pracy. Zresztą pracodawcy już od kilku lat postrzegają benefity jako ważną inwestycję w rozwój biznesu. Badania pokazują, że średnioroczna suma benefitów na jednego pracownika systematycznie rośnie i w 2016 roku wyniosła 928 złotych, czyli była prawie 11% wyższa niż w 2015 roku. Również sami pracownicy też są coraz bardziej zainteresowani dostępną na rynku ofertą. Wszystkie dodatkowe świadczenia, które wynikają z dobrej woli pracodawcy i których wypłacanie czy wręczanie pracownikom nie jest uwarunkowane przepisami prawa pracy, nazywane są benefitami. Potocznie rozumie się świadczenia pozapłacowe dla pracowników, jako bony i talony na święta, karty na siłownię i inne elementy, które pracownik może otrzymać od pracodawcy. Jednak tak naprawdę świadczenia na rzecz pracowników, jakie obejmuje definicja, to również płatne urlopy wypoczynkowe, jubileusze pracownicze czy odprawy emerytalne. 

Zakłady bukmacherskie oferują wiele bonusów

Branża bukmacherska rozwija się w szybkim tempie, zwłaszcza w internecie. Nic więc dziwnego, że przyciąga coraz większe liczby klientów. Bukmacherzy walczą o nowych graczy, dlatego starają się ich zachęcić w różny sposób. Ważnym elementem są właśnie liczne i korzystne bonusy. W zakładach sportowych mamy ich szeroki wachlarz. Już na starcie czekają bonusu powitalne. Bukmacherzy starają się nagrodzić graczy w poszczególnych dyscyplinach, dlatego standardem są freebety na dane wydarzenia sportowe i ligi. Lista jest długa, a czym są konkretne bonusy w zakładach bukmacherskich opiszemy w kolejnych artykułach.

Więcej o wszystkich bonusach bukmacherów STS i Fortuna.